Annons:

11 miljoner visningar – trafiken på DV ökade med 25 procent

Dagens Vimmerby ökade trafiken med 25 procent under 2017. Dessutom lanserades företagets andra sajt. Foto: Stefan Härnström

11 miljoner visningar – trafiken på DV ökade med 25 procent

Dagens Vimmerby lämnar ett lyckosamt 2017 bakom sig. Trafiken på sajten ökade med 25 procent – och totalt visades sidorna på sajten 11 miljoner gånger.
– Det är en fantastisk notering som krossar fjolårets siffra, säger Jakob Karlsson.

Annons:

Återigen ökar Dagens Vimmerby sina besökssiffror. Under 2017 har sajten noterat 653 061 unika läsare, 4 658 807 besök och 10 997 296 visningar.

Jämfört med 2016 innebär de nya noteringarna rejäla ökningar.

– Antalet unika besökare har ökat med cirka tio procent och själva trafiken med 25 procent. För att bevaka en kommun med 16 000 invånare är det riktigt starka siffror. Sett till antalet visningar har vi 30 procent fler visningar än Vimmerby Tidning/Länstidningen Norr vars sajt regelbundet bevakar åtta kommuner med ett befolkningsunderlag på cirka 200 000, säger Dagens Vimmerbys ansvarige utgivare Jakob Karlsson.

Vill nå 35 000 i Vimmerby och Hultsfred

Dagens Vimmerbys stora nyhet under 2017 var lanseringen av Dagens Hultsfred som gjordes i mitten av oktober.

– Det finns flera skäl till satsningen på Hultsfred, men ser man till besökstrafiken är det största syftet att öka antalet unika besökare till vår företag. Vårt mål på sikt är att nå 35 000 unika besökare på de två sajterna och det kommer vi jobba hårt för under 2018.

Sedan starten har Dagens Hultsfred haft 26 735 unika besökare, 144 291 besök och 250 682.

– Fler och fler upptäcker Hultsfreds nya tidning och vi kommer ha tålamod i vårt arbete för att förbättra besöksstatistiken ytterligare. Vi tittar även på att vässa produkten. 

"Tiden talar för oss" 

DV måste fortsatt arbeta för att öka intäkterna. I år har företaget lanserat en satsning på att förenkla för privatpersoner att stötta verksamheten. Målet att erbjuda en daglig nyhetstidning gratis till medborgarna ligger fast. 

– Vi ser att fler och fler av de traditionella medierna låser in allt större del av sina sajter. Vi tror på vår modell och att den på sikt generar mest trafik. Vi märker hela tiden ett större intresse för digital marknadsföring bland Vimmerbys företag och är säkra på att tiden talar för oss. Med den här trafiken vi hade i år kan man vara säker på att annonser hos oss verkligen når ut och att de gör det till konsumenterna i närområdet. 

 Vill utöka satsningen på magasin

I år gav Dagens Vimmerby AB ut två magasin. Ambitionen är att fördubbla antalet under nästa år.

– Vi ser att våra magasin uppskattas av både läsare och annonsörer och kommer förstärka den delen av verksamheten ytterligare.

Vi önskar alla våra läsare en god fortsättning på det nya året.

Dagens Vimmerby/Dagens Hultsfred

Annons:

Gästskribent

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt