Annons:

Ny säljare på Dagens Hultsfred –

Oskar Carlsson är ny säljare på Dagens Hultsfred. Foto: Jakob Karlsson

Ny säljare på Dagens Hultsfred – "Väldigt glada"

Dagens Vimmerby gör sin största satsning på säljsidan hittills. Oskar Carlsson provanställs på heltid under tre månader.
– Vi är väldigt glada för det här första steget mot ett mer professionellt försäljningsarbete, säger Dagens Vimmerbys ansvarige utgivare Jakob Karlsson.

Annons:

Oskar Carlsson är 27 år gammal och född och uppväxt i Vimmerby. Han har en bakgrund inom flera olika yrken och har under den senaste tiden varit heltidsproffs i Västerviks IK i HockeyAllsvenskan.

Nu provanställs han som säljare på Dagens Vimmerby AB.

– Oskar är en ambitiös och pålitlig person som vi hoppas ska kunna växa in i uppdraget på ett mycket bra sätt. Han har börjat lite i smyg och visat fina resultat hittills. Därför känner vi oss förhoppningsfulla inför den här satsningen.

 "Ska bli väldigt roligt"

Så här säger Oskar Carlsson själv om sitt nya jobb:

– Jag tycker att det är spännande och utvecklande för egen del. Jag gillar att träffa folk och är en social person. Det känns som en kittlande utmaning och det ska bli kul att testa något nytt. Jag har alltid tyckt att försäljning varit intressant och roligt och därför ska det bli kul att testa nu. Det är det här jag vill jobba med framöver.  Jag har börjat lite smått redan nu och det har känts bra hittills. Jag hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen och det ska bli väldigt roligt. 

Dagens Vimmerby har anlitat flera provisionssäljare sedan starten 2015 – men väljer nu att ta ett första steg mot en helhetslösning.

– Vi är i en bransch med små marginaler och behöver öka våra intäkter. Dagens Vimmerby har haft tre väldigt starka månader det här året och ökat omsättningen med över 200 procent jämfört med samma period förra året. Vi har en stark redaktionell organisation och det här är ett steg mot att bli mer professionella på säljsidan, säger Jakob Karlsson.

"Har alla förutsättningar"

Under året har Dagens Vimmerby och Dagens Hultsfred snittat 58 procent fler sidvisningar än Vimmerby Tidning per vecka och sajterna ligger strax under 300 000 visningar varje vecka.

– Vi har unikt stark trafik i lokaltidnings-Sverige och känner att vi har alla förutsättningar att lyckas bättre försäljningsmässigt.

Oskar Carlsson kommer att arbeta med företagets samtliga produkter: Dagens Vimmerby, Dagens Hultsfred och bolagets magasin. Hans kontaktuppgifter hittar du här.

Annons:

Gästskribent

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt