Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Hultsfred. Genom att använda Dagens Hultsfred tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Hultsfreds kommuns relativt nya medarbetare, chatroboten Kai, är borttagen och kan inte hjälpa kommuninvånarna med svar på vanliga frågor. Foto. Hultsfreds kommun

Därför finns inte kommunens digitala medarbetare kvar längre

Chatroboten Kai har hjälpt kommuninvånarna med information gällande de vanligaste frågorna. Nu har den digitala medarbetaren tagit semester på obestämd framtid. 

Annons:

Det var i mitten av februari som Hultsfreds kommun rekryterade en ny, och något ovanlig, medarbetare, nämligen chatroboten Kai. Roboten har svarat på vanliga frågor om kommunen genom att använda artificiell intelligens och hittat svaren genom att söka av kommunens webbplatser. 

Nu har Kai tagit semester och Hultsfreds kommun skriver att anledningen är att Kai var ett pilotprojekt som har löpt ut. 

”Vi arbetar dock vidare med digitaliseringsfrågor på olika sätt, så troligen kommer Kai tillbaka i någon form framöver”, skriver Hultsfreds kommun på sin hemsida. 

Annons:

Ossian Mathiasson

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagenshultsfred.se

0703787116

Taggar i artikel

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

Annons:

Gå tillbaka till mobilversion