Annons:

Rosenfors föll på bortaplan: ”Inte top-notch”

Foto: Pixabay

Rosenfors föll på bortaplan: ”Inte top-notch”

Rosenfors IK föll med 1–2 borta mot Västerviks Damfotboll C på måndagskvällen. 
– Det var inte top-notch i dag, säger spelande tränaren Emma Adolfsson. 

Annons:

Västervik ledde med 2–0 i halvtid efter mål av Nadia Keze och Isabell Farray. Med mindre än en kvart kvar att spela reducerade Emma Adolfsson till 1–2. Rosenfors hade chanser för att lösa en poäng men det gick inte vägen. 

– Vi jobbar något kopiöst men vi har inget flyt i spelet. Vi har bud på fler mål men det ville sig inte i dag. Det är svårt att sätta fingret på varför vi inte får flytet i spelet när vi springer och jobbar så hårt. Det är också en match där det svänger fram och tillbaka, säger Emma Adolfsson. 

Rosenfors har inlett seriespelet i division 4 med två segrar och fyra förluster. Nästa match är hemma mot Vimmerby IF C på måndag. 

Annons:

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagenshultsfred.se

070 378 71 16

Tabellservice

Annons:

Annons:

Kommentera

Kommentarerna nedan omfattas inte av utgivningsbeviset för www.dagenshultsfred.se.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt