Annons:

TRAFIKOLYCKA - Timmersläp har vält på Bysjövägen

Olyckan inträffade strax efter 17.00. Foto: Arkivbild

TRAFIKOLYCKA - Timmersläp har vält på Bysjövägen

En timmerbil har råkat ut för en trafikolycka på Bysjövägen några kilometer nordost om Vimmerby. Inga personskador är rapporterade men släpet ska ha vält och tappat timmer i diket.

Annons:

Olyckan ska ha skett i höjd med avfarten mot Boda strax efter klockan 17.

Uppdatering 17:42. Räddningstjänsten håller Bysjövägen är helt avstängd då lastbilen står halvt över vägen och släppet ligger vält i diket. Man har tre bilar på plats och det ska inte vara någon form av läckage som behöver saneras.

Artikeln uppdateras.

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Kommentarerna nedan omfattas inte av utgivningsbeviset för www.dagenshultsfred.se.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt