Annons:

KLT-chefen om kritiken:

Stefan Karlsson på KLT beklagar problemet, som upprepats tre måndagar i rad. Foto: Pressbild/Mostphotos

KLT-chefen om kritiken: "Olyckligt att det hände igen"

Stefan Karlsson, basenhetschef för KLT:s linjetrafik, bekräftar att problemet beror på fordonsbrist.
– Aktuellt trafikföretag har haft ett jätteproblem med sina fordon och det är väldigt illa när det drabbar samma tur. 

Annons:

Enligt Stefan Karlsson har aktuellt trafikföretag fått till sig att åtgärda problemet.

– De har skaffat in bussar från annat håll och haft extra personal inne på morgonen för att starta upp och se till att allt ska fungera – och ändå misslyckas det två måndagar till efter första gången, säger han.

Nu har KLT fått nya garantier att det ska vara åtgärdat och fungera på måndag.

– Sedan vågar inte vi säga att det kommer en buss på måndag, allting kan ju hända, men vi räknar med att det ska vara löst.

Resenären reagerar på att det saknas information i appen, vad är förklaringen till det?

– Det är Jönköpings Länstrafik som äger linjen och då kan inte vi lägga ut informationen. Våra trafikledare säger att de skickat information till Jönköping, så hade de lagt ut den hade det synts även i vår app. Jag vet inte vad som hänt, varför det inte gått hela vägen. Däremot ligger det på vår hemsida, men där tittar man kanske inte, säger Stefan Karlsson.

Resenären funderar också på varför det varit samma tur som drabbats tre veckor i rad?

– Den här bussen går ut senare, då har man ingen annan buss att ta till eftersom de andra redan är i trafik. Trafikföretaget säger också att de gjort vad de kunnat för att hitta andra bussar, på andra håll att ta till. Så man har verkligen ansträngt sig för att det inte ska hända igen, men tyvärr har det drabbat samma resenärer igen.

 

Här kan du läsa om läraren Lindha Livgren som drabbats av inställd buss tre måndagar i rad.

Annons:

Lotta Madestam

lotta.madestam@dagenshultsfred.se

073 848 65 05

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt