Annons:

Man från Hultsfreds kommun anmäler bilföretag till ARN

En man från en mindre ort i Hultsfreds kommun har anmält Hedins bil AB Uppsala Fyrislund till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Annons:

Mannen var på plats i Uppsala för att köpa bilen i slutet av mars tidigare i år och några månader senare, i slutet av augusti, upptäckte han att värmedynan på passagerarsätet inte fungerade. Han skriver i sin anmälan att ryggstödet funkar bra men att det är avbrott i sittdynan. 

I början av november klagade han till företaget för första gången och krävde då att få värmedynan på passagerarsätet lagad.

Kräver att felet rättas till

Företaget svarade dock att han kom in försent med anmälan då de anser att sådana brister måste påpekas inom sex månader. Mannen säger att han har två års garanti på bilen och det var därför han inte hade så bråttom med att anmäla missen och i somras hade han ingen användning av stolsvärmen.  

Nu kräver han att Hedins bil i Uppsala åtgärdar felet eftersom han anser att felet var från början när han köpte bilen.

Han skriver även att han inte kollade värmen i passagerarstolen då det fungerade på förarsidan och han skriver att han inte fick någon varudeklaration på bilen vid köpet.

Myndigheten ska nu pröva konsumenttvisten utifrån de uppgifter som framgår av anmälan. 

Annons:

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagenshultsfred.se

0703787116

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt