Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Hultsfred. Genom att använda Dagens Hultsfred tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Swedbank och Hultsfreds kommun höll i en digital genomgång för 20 nysvenskar på måndagen. Foto: Privat

Insats för att förebygga digitalt utanförskap i Hultsfred

Otroligt många människor lever i digitalt utanförskap. Hultsfreds kommun och Swedbank i Hultsfred höll på måndagen i en digital utbildning med 20 nysvenskar.

Annons:

Många äldre behöver i dagens samhälle hjälp med att hantera tekniken samt förstå risker och möjligheter med internet, likaså gruppen med nysvenskar. 

– Vi på Swedbank i Hultsfred har fått till ett bra samarbete med kommunen i de här frågorna, då har vi hittat en bra lösning för att lösa problemen och höja förståelsen för tjänsterna som vi har som bank men även kring användandet av olika appar, säger Ulf Månsson, kontorschef på Swedbanks kontor i Hultsfred. 

På måndagen hade Swedbank och kommunen en träff med 20 nysvenskar som fick hjälp under en digital genomgång. 

– Det här med digitalt utanförskap är en aktuell fråga. Vi vill hjälpa människor att utvecklas inom de digitala tjänsterna så de kommer till rätta med det de vill göra. I dag (läs igår) hade vi en grupp med nysvenskar och vi har också seniorgrupper med liknande aktiviteter, säger Ulf Månsson.

Annons:

Ossian Mathiasson

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagenshultsfred.se

0703787116

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

Annons:

Gå tillbaka till mobilversion