Annons:

Företaget lanserar nätbutik: ”Vi har skapat en smidig rutin

Emåmejeriet i Hultsfred har presenterat sin senaste satsning i form av en digital butik med mejeriprodukter. Foto: Ossian Mathiasson

Företaget lanserar nätbutik: ”Vi har skapat en smidig rutin"

Emåmejeriet i Hultsfred adderar ytterligare en tjänst till sin verksamhet. Det handlar om en nätbutik som har varit igång i två veckor. 
– Man kan se det lite som en Rekoringsutlämning, säger vd:n Patrik Evertsson. 

Annons:

Emåmejeriet har så här i coronatider lanserat en nätbutik där kunder har möjlighet att handla för upphämtning av varor på mejeriet (måndag förmiddag) eller beställa till en Rekoring i ens närhet. 

– Sedan Emåmejeriet startade har det varit som så att kunder i närområdet har varit intresserade av olika saker. Ibland har det varit svårt att komma åt produkter för att butikerna inte har hela sortimentet och då har folk undrat om det har varit möjligt att komma bort till mejeriet för inköp, säger Patrik Evertsson och fortsätter:

– Det är för krångligt på en arbetsplats där man ska ha någon som är standby. Vi har varit på en del Reko-ringar där man beställer och betalar i första skedet för att sedan hämta sina produkter. Vi har samma tanke för vår webbshop. Det är en möjlighet för de som bor eller jobbar i Hultsfred, då kan man lägga en beställning och hämta det hos oss på mejeriet på måndagar. 

"Skapat en smidig rutin"

Det har funnits möjlighet att lägga in beställningar i två veckor. Till gårdagens utlämning hade de fått in fyra beställningar med avhämtning vid mejeriet. 

– Det har varit en rätt så lugn start och vi tror inte att vi kommer bli nedsprungna. Istället för att kunder ringer vid olika tillfällen om man inte hittar det man letar efter så är det en möjlighet för att kunna lösa efterfrågan. Vi får se hur stort intresset blir men det är bra att vi har skapat en smidig rutin för det. 

Det som säljs i nätbutiken är mejeriprodukter av alla dess slag, bland annat ost, creme fraiche, yoghurt, smör och mjölk.  
Han ser detta som ett komplement till butikerna och tänker att det ska komma till användning om en viss produkt saknas i en matvarubutik. 

– Det finns flera matvarubutiker som har en del av vårt sortiment och en del som inte har någonting alls. Det är till exempel svårt att få in våra ostar i butikerna men det är några butiker som har det. Det är det som jag får mest samtal om, varför finns inte just den produkten där? Webbbutiken är ett sätt för oss att komma runt det. Det är lite krångligt men för den som ändå ringer så är det lika enkelt att besöka vår webbutik.

Annons:

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagenshultsfred.se

0703787116

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt