Mahmoud Abubaker upplever att hans pizzeria kopplas samman med det stora slagsmålet i Hultsfred.
Foto: Arkivbild
Utpressning låg bakom det stora bråket i Hultsfred den 4 december där ett 15-tal individer var inblandade. Slagsmålet slutade med att två män anmälde en annan man för utpressning, misshandel och olaga hot.
Offren blev slagna i huvudet med både nävarna och ett tillhygge och den misstänkte ska ha krävt hälften av inkomsterna från en verksamhet.
"Vill att kunderna ska veta"
Händelsen inträffade i anslutning till Pizzeria Milano – som tyvärr känt av en mindre kundtillströmning efter händelsen.
– På grund av bråket har vi mindre jobb och vi har hört att kunderna tänker att vi som jobbar har något med det att göra. Det var inte bra att det blev ett bråk framför oss.
Är det stor skillnad för er?
– Det är ingen stor skillnad, men lite skillnad. Några har frågat om det är vi som har bråkat, men vi bara jobbar som vanligt. Vi vill att kunderna ska veta att vi inte har något med bråket att göra. Jag kände inte igen någon av de inblandade och det var svårt att se vem som gjorde vad.
Abobaker hoppas att kunderna ska hitta tillbaka till pizzerian.
– Det känns inte bra att det påverkar oss och att kunderna tror att det är vi som har bråkat.